نظر اسرائیل درباره سقوط موصل؛ خواب های داعش برای ایران
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
چهار شنبه 21 خرداد 1393

پایگاه صهیونیستی دبکا، در مقاله ای تحلیلی، نظر رژیم صهیونیستی درباره حمله تروریست ها به موصل را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه تحلیلی دبکا یک روز پس از یورش تروریست های تکفیری داعش به موصل، در مقاله ای با تیتر پرهیجان "القاعده اینک 38 هزار کیلومتر مربع از عراق را در اختیار دارد" و نیز"پیشروی بی امان القاعده در عراق"، دیدگاه رژیم صهیونیستی در این باره را منتشر کرد.

در این مقاله آمده است؛ پس از موصل، اینک القاعده 38 هزار کیلومتر مربع از خاک عراق را زیر سلطه نظامی خود دارد.

پیشروی بی امان القاعده در عراق

پس از اشغال شهر نفتی موصل در شمال عراق، دولت اسلامی عراق و شام ISIS شاخه القاعده در منطقه، که با پیشروی در استان نینوا رخ داد، اکنون منطقه تحت سلطه آنها به 38000 کیلومتر مربع وسعیت یافته است. یعنی یک دهم از خاک عراق و سرزمینی به اندازه کشور پرتغال، با 3 و نیم میلیون نفر جمعیت، چیزی در حدود ده درصد از جمعیت کل عراق.

همچنین، آنها مقادیر زیادی تجهیزات و تسلیحات از ارتش عراق به غنیمت گرفته اند، بطوری که تنها چند ساعت پس از ورود به موصل، کاروان های خودروهای زرهی آنها با بیش از 260 خودرو نظامی درحال خروج از شهر بودند.

شخصیت های نزدیک به دولت عراق از مردم خواستند با به دست گرفتن سلاح با حمله القاعده مقابله کنند، اما پاسخی که دریافت کردند ناامید کننده بود. مردم آن مناطق، بویژه شهرهای شمالی حاضر نیستند با القاعده بجنگند و ترجیح می دهند، پشت به آنها باشند. این روزها در جاده های منطقه خودمختار کردستان، بویژه در اربیل ایستگاه های کمک به مردم درحال خروج، فراوان دیده می شود.

موصل سومین شهرستان عراق بعد از بغداد و بصره با جمعیتی حدود دو میلیون نفر است.

منابع نظامی ما گزارش می دهند که بسیاری از ساختمان ها و به ویژه پادگان و تجهیزات نظامی عراق به آتش کشیده شده و صدها سرباز صدها نیروی ارتش عراق، پس در دریافت دستور عقب نشینی، با لباس شخصی، همراه با مردمی که حاضر به مقابله نشدند، از شهر خارج شدند، اما خودروهای آنها به دست مهاجمان افتاد و برخی از آنها هنوز در حال سوختن هستند.

سقوط موصل، با تلفات سنگین، بدترین فاجعه برای ارتش عراق است که از بیش از یک سال پیش، با رنج و سختی تلاش می کند با تاخت و تاز القاعده در این کشور مقابله کند.

 ISIS هم اکنون کنترل دو استان عمده عراق را در دست دارد. آنها با تصرف فلوجه در اوائل امسال، بر بخش های الرمادی و تکریت مسلط شدند و اکنون  استان های شرقی نزدیک مرز ایران را به زیر سلطه خود در آورده اند.



دستیابی به موصل، از نظر کارشناسان نظامی دبکا، شش نکته پراهمیت در بر دارد:


1- تصرف موصل کلید بزرگراه بغداد را به ISIS می دهد و آنها را قادر می سازد که از سه جهت به سمت پایتخت پیش بروند: در سمت غرب از فلوجه و رمادی، سمت شرق از استان دیالی و در حال حاضر در شمال، از موصل.

2- القاعده می تواند جبهه عراق و سوریه خود را ادغام کرده و  حرکت آزادانه نیروهای خود را در این منطقه برقرار سازد.

3- با دستیابی به موصل، القاعده به دجله و فرات، دو رود مهم عراق مسلط می شود و بخشی از منابع آبی شهرهای جنوب ایران به دست آنها می افتد.

4- با تصرف موصل، ابوبکر البغدادی، فرمانده ISIS، یک پرواز جهشی به سوی هدف اصلی خود، یعنی تشکیل خلافت مستقل اسلامی در قلب خاورمیانه انجام می دهد. هیچ ارتشی، حتی ارتش ایالات متحده، قادر به جلوگیری از تشکیل چنین کشوری، که می تواند تهدیدی برای امنیت عربستان سعودی، اردن، ترکیه و اسرائیل باشد، نیست.

* در اینکه تکفیری ها، هرگز قدمی علیه رژیم صهیونیستی برنداشته و در سوریه، در جهت منافع آنها می جنگند، هیچکس شکی ندارد، اما نکته مضحک این ادعای نخ نما آنجاست که اگر خلافت ابوبکر بغدادی، تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است، مشخص نیست چرا بجای ناراحتی از گسترش داعش و این پرواز جهشی!! ، تا این اندازه از سقوط موصل، ذوق زده و هیجان زده شده اند!
همچنین، اینکه تکفیری هایی که با دولت سوریه می جنگند، تهدیدی علیه عربستان سعودی، اردن و ترکیه باشند، به قدری مضحک است، که نویسنده مقاله نیز، از پرداختن بیشتر به آن خودداری کرده است.

5- موصل یک شاهراه حیاتی در تجارت نفت شمال عراق است؛ یک سوم نفت خام صادر شده منطقه، از این شهر و پمپ کرکوک بوده است.

6-  ایران و حزب الله با جبهه دوم القاعده در عراق مواجه می شوند. ایران برای حفظ منافع استراتژیک خود، مجبور به ارسال نیرو به عراق برای نجات بغداد از سقوط خواهد شد که می تواند منجر به تضعیف جبهه سوریه شود و ... مهم تر از هرچیز، این یکی دیگر از عرصه های جنگ سنی و شیعه خواهد بود.

 

* تاکید بر جنگ فرقه ای بین مسلمانان، هرگز از زبان صهیونیست ها نمی افتد.

 

رسانه های دیگر صهیونیستی نیز، نتوانسته اند ذوق زدگی و خوشحالی خود را از نفوذ تروریست های تکفیری به موصل پنهان کنند.

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.